Is het in je hoofd net de verkeerstoren van Schiphol?

Leer hoe je op eenvoudige wijze rust kunt creëren in je hoofd door middel van je ademhaling

Waar je ook bent, op vakantie of op het werk, overal waar je gaat breng je je hoofd mee. Maar gelukkig heb je ook altijd je adem bij je. Je adem verbindt je lijf met je hoofd. En staat in nauwe verbinding met je emoties. In je adem zitten veel geheimen waar we ons doorgaans niet bewust van zijn. Leer deze kracht weer te gebruiken.

Ervaar hoe je in 3 coaching sessies de kracht van je adem kunt gebruiken en creëer in iedere stressvolle situatie meer rust, kalmte en focus. BONUS: Inclusief een follow-up coaching sessie na 1 maand.

Ook geschikt voor tieners.

Dit krijg je als je de Adem Coaching Sessions boekt.

  • Drie online coaching sessies

    Ervaar hoe je in 3 coaching sessies de kracht van de adem kunt gebruiken en creëer in iedere stressvolle situatie meer rust, kalmte en focus.

  • Professionele begeleiding van Marien

    Ik leer je aan de hand van eenvoudige en krachtige ademhalingsoefeningen hoe je in korte tijd je stressniveau kan verlagen.

  • BONUS: extra follow-up sessie

    Je krijgt een extra follow-up coaching sessie na 1 maand.

Ik ben jouw persoonlijke coach.

Marien van Os


Yoga Health Coach en Yoga Docent

Ik ben Marien van Os en ik ben een gecertificeerde Yoga Health Coach en Yoga Docent en ondersteun mensen op hun pad naar een betere gezondheid en meer connectie met zichzelf en hun lichaam. In de loop der jaren heb ik een praktijk opgebouwd met een zeer divers aanbod. Van reguliere yogalessen tot een online detox-programma en life-coachingprogramma's, zowel met een groep als individueel. De diversiteit maakt dat ik mijn kennis en ervaring gericht kan inzetten.

Na mijn werk als docent in het bewegingsonderwijs, startte ik in 2006 mijn eigen studio Yokidoki. Om als zelfstandig leraar en coach cursussen, workshops, bijscholingen en trainingen te geven. Alles geïnspireerd op zowel westerse als oosterse invloeden. Yoga, ademhalingstechnieken, meditatie, voeding en ayurveda, het zijn de gereedschappen waarmee ik cursisten leer met meer veerkracht en ontspanning in het leven te staan.

Ik breng mijn kennis met passie en plezier over op de mensen met wie ik werk. Zowel de groepslessen als de individuele sessies zijn inspirerende bijeenkomsten. Gedreven en met humor draag ik zorg voor een omgeving waar deelnemers zich op hun gemak voelen en zonder schroom aan de slag kunnen met de aangereikte kennis, oefeningen, tips en persoonlijke inzichten. Sinds kort heeft Yokidoki Studio ook een online-omgeving. Hier kan ik persoonlijke begeleiding geven aan ieder die een gezondere levensstijl wil opbouwen en specifieke ondersteuning kan gebruiken bij de keuzes waar ze voor staan en de stappen die ze willen zetten op het gebied van gezondheid en persoonlijke groei.

Cursus Flow

  • 1

    Welkom!

    • Welkom

    • Hoe werkt het?

  • 2

    Coaching Sessie 1

  • 3

    Coaching Sessie 2

    • Klik op de link en boek je tweede online coaching sessie.

  • 4

    Coaching Sessie 3

    • Klik op de link en boek je derde online coaching sessie.

  • 5

    Bonus: Follow-up Coaching Sessie

    • Bonus: Klik op de link en boek je follow-up online coaching sessie.

  • 6

    Wellicht heb je hier ook interesse in?

    • Rise & Shine Ochtendsessies

FAQ

  • Ik heb nog nooit eerder yoga gedaan, kan ik deze cursus wel doen?

    Jazeker! Je bent van harte welkom. Deze cursus is voor ieder niveau. Doe het rustig aan en luister goed naar je lichaam. Bij yoga gaat het er niet om hoe 'goed' je de oefening doet. Het gaat er om dat je je kunt verbinden met jezelf en je ademhaling. Respect hebben voor wat je lichaam je vertelt. Doe het stap voor stap en merk op dat het iedere dag anders is. Veel succes!

  • Hoe lang zijn de verschillende sessies ongeveer?

    Dat varieert. Je kunt zelf kiezen welke sessies je volgt. Zo stel je een ochtendserie samen die past bij hoeveel tijd je hebt en bij hoe je je voelt of waar je behoefte aan hebt. Zorg wel altijd voor een rustige opbouw. En sluit je reeks altijd af met een eindontspanning. Dit is een belangrijk onderdeel dat ervoor zorgt dat je lichaam de tijd krijgt voor herstel en rust na je oefeningen.

  • Hoe ziet een goed opgebouwde ochtendsessies er eigenlijk uit?

    Traditioneel gezien begin je een ochtend- yogasessie met zonnegroeten. Dat is een perfecte warming up en kan al een yogasessie op zichzelf zijn vanwege een goede energie-doorstroming van je lichaam en het trainen van alle grote spiergroepen. Daarna volgen oefeningen met buigingen, strekkingen, draaiingen, balans en omgekeerde houdingen, om je lichaam op een dieper niveau te stretchen, te openen en rusteloosheid te laten oplossen. De les eindigt in een eindontspanning (Yoga Nidra), die rust brengt en je lichaam het herstellende werk laat doen. Dan kan er nog meditatie volgen, waar eventueel een ademhalingsoefening aan vooraf gaat. De les kan ook gestart worden met een ademhalingsoefening, om jezelf eerst te gronden en je mind te verstillen en je cardio-vasculaire systeem al aan te zetten. Dus er zijn verschillende opties mogelijk. al gelang, je wens en je behoefte.

  • Waar moet ik op letten als ik deze yoga-sessie doen?

    Zorg voor een goed yogamatje die 'sticky' is, zodat je goede grip hebt. Je hoeft geen medaille te halen en jezelf pijn doen is niet de bedoeling. Daag jezelf uit, maar respecteer je grenzen. Ieder lijf is anders, dus blijf goed contact houden met jezelf.

  • Waarom is juist de ochtend zo'n krachtig moment om yoga te doen?

    Yoga en meditatie in de vroege ochtend brengt je in een peak-state. De melatonine-produktie van je lichaam is dan het grootst. Wat o.a. zorgt voor een gezond slaap-waakritme en emotionele stabiltiteit. Het helpt je om je biologische klok in balans te brengen, zodat je makkelijker overtollig gewicht kwijtraakt, beter en dieper slaapt en meer kunt intunen bij jezelf.

  • Zijn er ook contra indicaties voor het doen van yoga en ademhalingsoefeningen?

    Ja, die zijn er zeker. Een hele goed vraag. Doe geen yoga als je koorts hebt. Raadpleeg bij twijfel altijd je (huis)arts. Bijvoorbeeld als je hartpatiënt bent. Ook als je zwanger bent kun je bepaalde yoga- en ademhalingsoefeningen beter niet doen.

  • Van ademhalingsoefeningen wordt ik altijd licht in m'n hoofd. Is dat normaal?

    Na bepaalde ademhalingsoefeningen kun je je inderdaad wat licht voelen in je hoofd of bepaalde tintelingen ervaren. Dit is heel normaal. Opeens stroomt er veel zuurstof en energie naar bepaalde delen van je lichaam. Voelt iets niet prettig? Doe het dan rustiger aan of stop eerder met de oefening.

  • Wat heb ik nodig om deze sessies thuis te kunnen doen?

    Wat je nodig hebt is makkelijk zittende kleding, het fijnste is een yoga-matje of een nadere zachte ondergrond en een dekentje om jezelf toe te dekken tijdens de eindontspanning. Voor de meditaties kun je een (meditatie)kussen of een meditatiekrukje gebruiken. Ook een stoel is goed, zeker als je last hebt van je rug of van je knieëen. Zorg dat je ontspannen kunt zitten met een rechte rug. Verder is het fijn om een rustige plek te hebben met voldoende ruimte en ventilatie. Huisdieren zoals honden en katten kun je eventueel beter naar een andere ruimte brengen. Ze vinden het namelijk heerlijk om bij je te zijn als je oefeningen doet of mediteert. Maar dat kan behoorlijk afleiden of je aan het schrikken maken.

  • Als ik vragen heb over een bepaalde oefening kan ik die dan ergens kwijt?

    Jazeker! En daar moedigen we je ook in aan. Bij iedere les kun je een bericht, opmerking of vraag achterlaten in het discussieforum. Dat vind je rechtsbovenaan iedere pagina.

Ontdek de kracht van je ademhaling!

Schrijf je nú in.

Schrijf je in en ontvang vrijblijvend tips, updates, recepten en yoga-nieuws

Klik hieronder en schrijf je in voor de YokiDoki nieuwsbrief.

Wil je graag eerst een vrijblijvend gesprek?

Klik hier om iets in te boeken.