Boost je power

Online yoga-sessies voor een heldere en energieke start van de dag

Deze cursus biedt je een optimale en complete yoga-ervaring. Je kunt kiezen tussen lessen met verschillende thema's. De opbouw en inhoud van de lessen zorgen ervoor dat je fysiek en mentaal een kickstart krijgen. Mentale onrust, stress, negatieve mindset en vermoeidheid verdwijnen als sneeuw voor de zon. Met zo'n basis kan je dag niet meer stuk!
Yokidoki Studio

Ochtendsessies afgestemd op jouw behoeften

  • Yoga-oefeningen geschikt voor ieder niveau

  • Heldere filmpjes en instructies

  • Keuze uit energie boost of zachte flow

  • Zorgvuldige warming up en rustgevende eindontspanning

  • Aantal Yoga-klassiekers worden stap-voor-stap uitgelegd

  • Drie varianten van de Zonnegroet

  • Padma Sadhana, dé Yoga-serie voor een complete body workout

  • Eeuwenoude verdiepende kennis over de ademhaling

  • Inschrijving geeft een heel jaar lang toegang

  • De follow-ups houden je on-track

Watch Intro Video

Welkom bij Rise & Shine

Intro op de cursus

Rise & Shine biedt je een compleet ochtendprogramma

  • Yoga-oefeningen

    Speciale Yoga-oefeningen met keuze voor meer energie of zachte flow.

  • Meditaties

    Geleide meditaties die je helderheid, kalmte en focus geven.

  • Ademhalingstechnieken

    Ademhalingstechnieken voor meer vitaliteit en minder stress.

  • Yoga Nidra

    De diepste van alle ontspanningsoefeningen die je helpen full charged de dag te beginnen.

This is a wonderful day. I’ve never seen this one before.

- Maya Angelou -

Dag, ik ben Marien

en ik gids je door de cursus

Marien van Os


Yoga Health Coach en Yoga Docent

Ik ben Marien van Os en ik ben een gecertificeerde Yoga Health Coach en Yoga Docent en ondersteun mensen op hun pad naar een betere gezondheid en meer connectie met zichzelf en hun lichaam. In de loop der jaren heb ik een praktijk opgebouwd met een zeer divers aanbod. Van reguliere yogalessen tot een online detox-programma en life-coachingprogramma's, zowel met een groep als individueel. De diversiteit maakt dat ik mijn kennis en ervaring gericht kan inzetten.

Na mijn werk als docent in het bewegingsonderwijs, startte ik in 2006 mijn eigen studio Yokidoki. Om als zelfstandig leraar en coach cursussen, workshops, bijscholingen en trainingen te geven. Alles geïnspireerd op zowel westerse als oosterse invloeden. Yoga, ademhalingstechnieken, meditatie, voeding en ayurveda, het zijn de gereedschappen waarmee ik cursisten leer met meer veerkracht en ontspanning in het leven te staan.

Ik breng mijn kennis met passie en plezier over op de mensen met wie ik werk. Zowel de groepslessen als de individuele sessies zijn inspirerende bijeenkomsten. Gedreven en met humor draag ik zorg voor een omgeving waar deelnemers zich op hun gemak voelen en zonder schroom aan de slag kunnen met de aangereikte kennis, oefeningen, tips en persoonlijke inzichten. Sinds kort heeft Yokidoki Studio ook een online-omgeving. Hier kan ik persoonlijke begeleiding geven aan ieder die een gezondere levensstijl wil opbouwen en specifieke ondersteuning kan gebruiken bij de keuzes waar ze voor staan en de stappen die ze willen zetten op het gebied van gezondheid en persoonlijke groei.

Cursus Flow

  • 2

    Zonnegroeten - Surya Namaskar

  • 3

    Wake up Shake up! - Ochtend-energizers

    • Goedemorgen Nederland ;-) - een positieve en energieke start van de dag (5:13)

    • Wake up - Shake up (17:10)

    • Lymfe-activeringsoefeningen

  • 4

    Ochtendsessie 1 : Open up

    • Yogasessie - Open up (33:10)

    • Kapalabhati (Vuurademhaling) (6:38)

    • Verwelkom jezelf - Meditatie (11:08)

  • 5

    Ochtendsessie 2 : Slow Flow

    • Ujjayi-instructie (Ocean breath) (4:53)

    • Yogasessie - Zachte Flow (9:46)

    • Yoga Nidra - een meditatieve diepe ontspanning (20:00)

  • 6

    Ochtendsessie 3 : Maak ruimte

    • Yogasessie - Maak ruimte (37:00)

    • Yoga Nidra - een Yogi Powernap (14:47)

    • Nadi Sodhana - tegengestelde neusademhaling (4:18)

    • Energie-flow (ochtendmeditatie) (10:49)

  • 7

    Ochtendsessie 4 : Padma Sadhana -Lotus Beoefening

Positieve effecten

  • De positieve energie brengt je lichaam en geest in een peak state.

  • Het immuunsysteem krijgt een stevige boost

  • Ochtendyoga stimuleert je melatonine-aanmaak wat effect heeft op een gezonde slaap.

  • Minder dipjes gedurende de dag.

  • Effectieve ochtend-workout voor gewichtsverlies.

  • Stress krijgt minder vat op je.

  • De serotonine-piek tijdens het ochtendgloren lost depressieve gevoelens op.

  • Een overwinning in de ochtend geeft je zelfvertrouwen een boost

  • Het herstellende vermogen van je lichaam is in de ochtend het grootst.

  • Toename in focus en helderheid.

  • Mentale onrust verdwijnt

  • Je lichaam wordt sterk en soepel

FAQ

  • Ik heb nog nooit eerder yoga gedaan, kan ik deze cursus wel doen?

    Jazeker! Je bent van harte welkom. Deze cursus is voor ieder niveau. Doe het rustig aan en luister goed naar je lichaam. Bij yoga gaat het er niet om hoe 'goed' je de oefening doet. Het gaat er om dat je je kunt verbinden met jezelf en je ademhaling. Respect hebben voor wat je lichaam je vertelt. Doe het stap voor stap en merk op dat het iedere dag anders is. Veel succes!

  • Hoe lang zijn de verschillende sessies ongeveer?

    Dat varieert. Je kunt zelf kiezen welke sessies je volgt. Zo stel je een ochtendserie samen die past bij hoeveel tijd je hebt en bij hoe je je voelt of waar je behoefte aan hebt. Zorg wel altijd voor een rustige opbouw. En sluit je reeks altijd af met een eindontspanning. Dit is een belangrijk onderdeel dat ervoor zorgt dat je lichaam de tijd krijgt voor herstel en rust na je oefeningen.

  • Hoe ziet een goed opgebouwde ochtendsessies er eigenlijk uit?

    Traditioneel gezien begin je een ochtend- yogasessie met zonnegroeten. Dat is een perfecte warming up en kan al een yogasessie op zichzelf zijn vanwege een goede energie-doorstroming van je lichaam en het trainen van alle grote spiergroepen. Daarna volgen oefeningen met buigingen, strekkingen, draaiingen, balans en omgekeerde houdingen, om je lichaam op een dieper niveau te stretchen, te openen en rusteloosheid te laten oplossen. De les eindigt in een eindontspanning (Yoga Nidra), die rust brengt en je lichaam het herstellende werk laat doen. Dan kan er nog meditatie volgen, waar eventueel een ademhalingsoefening aan vooraf gaat. De les kan ook gestart worden met een ademhalingsoefening, om jezelf eerst te gronden en je mind te verstillen en je cardio-vasculaire systeem al aan te zetten. Dus er zijn verschillende opties mogelijk. al gelang, je wens en je behoefte.

  • Waar moet ik op letten als ik deze yoga-sessie doen?

    Zorg voor een goed yogamatje die 'sticky' is, zodat je goede grip hebt. Je hoeft geen medaille te halen en jezelf pijn doen is niet de bedoeling. Daag jezelf uit, maar respecteer je grenzen. Ieder lijf is anders, dus blijf goed contact houden met jezelf.

  • Waarom is juist de ochtend zo'n krachtig moment om yoga te doen?

    Yoga en meditatie in de vroege ochtend brengt je in een peak-state. De melatonine-, en serotonine produktie van je lichaam is dan het grootst. Wat o.a. zorgt voor een gezond slaap-waakritme, minder depressieve gevoelens en emotionele stabiltiteit. Het helpt je om je biologische klok in balans te brengen, zodat je makkelijker overtollig gewicht kwijtraakt, beter en dieper slaapt en meer kunt intunen bij jezelf.

  • Zijn er ook contra indicaties voor het doen van yoga en ademhalingsoefeningen?

    Ja, die zijn er zeker. Een hele goed vraag. Doe geen yoga als je koorts hebt. Raadpleeg bij twijfel altijd je (huis)arts. Bijvoorbeeld als je hartpatiënt bent. Ook als je zwanger bent kun je bepaalde yoga- en ademhalingsoefeningen beter niet doen.

  • Van ademhalingsoefeningen wordt ik altijd licht in m'n hoofd. Is dat normaal?

    Na bepaalde ademhalingsoefeningen kun je je inderdaad wat licht voelen in je hoofd of bepaalde tintelingen ervaren. Dit is heel normaal. Opeens stroomt er veel zuurstof en energie naar bepaalde delen van je lichaam. Voelt iets niet prettig? Doe het dan rustiger aan of stop eerder met de oefening.

  • Wat heb ik nodig om deze sessies thuis te kunnen doen?

    Wat je nodig hebt is makkelijk zittende kleding, het fijnste is een yoga-matje of een nadere zachte ondergrond en een dekentje om jezelf toe te dekken tijdens de eindontspanning. Voor de meditaties kun je een (meditatie)kussen of een meditatiekrukje gebruiken. Ook een stoel is goed, zeker als je last hebt van je rug of van je knieëen. Zorg dat je ontspannen kunt zitten met een rechte rug. Verder is het fijn om een rustige plek te hebben met voldoende ruimte en ventilatie. Huisdieren zoals honden en katten kun je eventueel beter naar een andere ruimte brengen. Ze vinden het namelijk heerlijk om bij je te zijn als je oefeningen doet of mediteert. Maar dat kan behoorlijk afleiden of je aan het schrikken maken.

  • Als ik vragen heb over een bepaalde oefening kan ik die dan ergens kwijt?

    Jazeker! En daar moedigen we je ook in aan. Bij iedere les kun je een bericht, opmerking of vraag achterlaten in het discussieforum. Dat vind je rechtsbovenaan iedere pagina.

Tijd om je power een boost te geven!

Schrijf je nú in.

Nieuwe tips, updates, gratis downloads en yoga-nieuws

Voor energie en flow in jouw leven

Via de YokiDoki nieuwsbrief ontvang je deze 2 maandelijks in je postvak

Wat zeggen anderen

over de yogasessies van Marien?

Op een energieke manier bij jezelf komen

Ingeborg

'De lessen van Marien geven me altijd energie. Ik spat ervan uit elkaar, of ik kom erdoor bij mezelf. Marien weet me te krijgen bij wat ik nodig heb'.

Mijn yogamomentjes

Natalie

'De tijd vliegt voorbij en tijd voor jezelf vrij maken is soms best een uitdaging. Voor mij zijn de Yogalessen bij Yokidoki mijn momentjes, even niks moeten, je lijf weer eens goed voelen, opladen en ervaren wat goed diep ademhalen is. Ik kan het iedereen aanbevelen, als ik aan mijn yogamomentjes denk wordt ik al rustig en warm van binnen. Namasté'

Nooit hetzelfde

Elisabeth W.

‘Bij Marien leer je iedere keer weer nieuwe inzichten, bewegingen, houdingen en kom ik meer te weten over mijzelf en hoe ik in mijn leven sta. Ik bewonder iedere keer weer hoe zij de les vormgeeft, deze is nooit hetzelfde! Rekening houdend met de seizoenen, de invloed daarvan op je lichaam en de bijbehorende oefeningen en ademhalingstechnieken maken dat je je lichaam beter leert voelen, spanningen en onrust los kan laten en je lichaam en geest in balans komen. Marien combineert haar jarenlange ervaring in een boeiende, levendige en prettige les met diepgang.’

Relaxen, opladen en aarden

Geor

'Ben nog elke week blij als ik bij jou mag komen relaxen, opladen, en aarden. En ben dankbaar voor alle nieuwe inzichten die je me steeds weer geeft! '

Positieve energie, rust en balans

Monique Stroes

'Ongeveer vier jaar geleden, net voordat ik 50 jaar werd, stelde mijn vriendin voor om samen naar yogales te gaan. Ik moest er even over denken en meldde haar dat ik het wel wilde proberen maar dat ik weer zou stoppen als ik het niets vond. Tot op de dag van vandaag ben ik nog blij en dankbaar met deze keus. Het heeft mij heel veel rust, balans en een andere kijk op het leven gegeven. Ik ga elke week met veel zin naar yogales en kom vol positieve energie weer thuis.'